21 sierpnia 2013

Album harmonijkowy - kurs

Ten kurs możecie od sierpnia zobaczyć na portalu Scrapujące - Polki. 
Ale kto jeszcze nie widział, może zerknąć tu. 
Pokażę jak zrobić mini album używając zwykłych narzędzi jakie każdy w domu posiada. 
Nie jest to może nic odkrywczego, ale jest to pomysł jaki możecie wykorzystać robiąc album, kiedy zaczynacie scrapową przygodę, albo dla urozmaicenia swoich dotychczasowych albumów ;)

1. Na początek przygotujmy sobie materiały.
Ja wybrałam jasny papier bazowy, do tego kość do bigowania, ale można ją zastąpić po prostu wypisanym długopisem, do tego nożyk, klej, linijka i ołówek i kawałek papieru trochę grubszego niż nasz papier bazowy do albumu.

 2. Następnie przycinamy papier do kształtu w jakim chcemy mieć album, można papier 30x30 przeciąć na 4 kwadraty 15x15 cm, a ja swój wycięłam w proporcji 10x15 cm.

 3. Kolejny etap to wycięcie bazy pod harmonijkę, która sklei nam album. Jak widzicie, kobieta zmienną jest  i w trakcie tworzenia albumu stwierdziłam, że bardziej mi tu podpasuje czarny kolor, stąd ta zmiana ;)
Zastanówcie się ile ma mierzyć jedno skrzydełko waszej harmonijki i zaznaczcie na papierze kropkami dwa razy więcej skrzydełek niż macie kart albumu. U mnie jest  6 kart, czyli zaznaczyłam 12. po 1,5 cm każde.


 4.  Następnie trzeba wyciąć naszą bazę pod harmonijkę i długopisem lub kością zbigować nasze pionowe linie i pozaginać w tym miejscu tworząc wachlarz.



 5. Teraz zostaje nam już tylko wklejenie kartek


 6. I album gotowy do ozdabiania :)


 
Można zostawić go na kilka godzin spiętego klipsem żeby tak nie odstawał jak na zdjęciu (działa), można zrobić dziurkę w harmonijce i przewiązać tasiemką.
Jak widzicie, żeby zrobić album nie trzeba posiadać super narzędzi, wystarczy to co w domu na biurku :)

A niebawem pokażę Wam co z tego albumu wymodziłam ;)

3 komentarze:

  1. świetny jest! Natchnęłaś i muszę kiedyś taki zrobic! :) Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz jest niesamowity, ciekawe jak bedzie wyglądał na koniec, zapowiada sie naprawdę niezłe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że komuś to się przyda :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)